Účinné cvičení na zmírnění stresu

Účinné cvičení na zmírnění stresu

Převážná část našich činností je dnes spojena s myšlením.  Tím se vzdalujeme od našich emocí a těla. S emocemi si často nevíme rady a bolesti těla – jeho varovné signály směrem k nám – zajídáme prášky. Stres a napětí se v našem životě objevuje čím dál častěji.

S určitou mírou stresu si umíme poradit sami. A dokonce je pro nás přínosná a zvětšuje naši odolnost. Naše tělo je opravdu geniální stroj a umí se regulovat a automaticky uvolnit. Pokud je však v našem životě stresu mnoho a seberegulace selhává, tato dlouhodobá zátěž může vést ke zdravotním problémům. A to si nepřeje nikdo z nás.

Potřebujete se pravidelně uvolňovat a relaxovat

Schopnost uvolnit se na fyzické i psychické úrovni patří v dnešní době k činnosti, kterou se mnoho z nás musí znovu naučit. A to krok po kroku.

Kde začít?

  1.  Zkuste přehodit výhybku a začněte myslet nejprve na sebe. Pokud se vám přihodí jakákoli stresová situace, tak se na chvíli zastavte.  Když budete mít nutkání vstát a pokračovat ve své činnosti, tak se opět zastavte a věnujte stejně dlouhou dobu i svému tělu. Proč? Náboj z těla se uvolňuje pomaleji než orientace v situaci, kterou potřebuje vaše hlava (mysl). Využijte k uvolnění náboje techniku, kterou najdete v článku dole.
  2. Dalším krokem je postupné uvolnění napětí, které jste si nastřádali ve svém těle. Nakumulovaná energie potřebuje čas, aby se uvolnila a vybila. A s tím vám může rychle a efektivně pomoci online kurzu ZVLÁDNI SVŮJ STRES.

Relaxační technika ke snížení stresu a uvolnění napětí

Pro uvolnění aktuální stresové situace mám pro vás jednoduché a zároveň účinné cvičení. 

  • Posiluje vaši odolnost vůči stresu,
  • je postavené na orientaci v prostoru – tady a teď – a 
  • je tak nenápadné, že ho můžete dělat naprosto kdekoli. 

Spočívá v aktivaci našich pěti smyslů a umožňuje tělu se okamžitě zklidnit a uvolnit.  Čím častěji ho budete používat ke zklidnění, tím lépe si se svým stresem poradíte i v budoucnu.

Tuto metodu používám, jak ve své terapeutické praxi, tak v každodenním životě. Zabere vám pouze  2 – 3 minuty. A to už stojí za vyzkoušení.

Najděte si místo kde vás nikdo a nic nebude vyrušovat. Pokud to není možné, tak si to aspoň představte, nebo se jen zhluboka nadechněte a vydechněte. A pak postupujte podle videonahrávky.

 1. uzemni se (například spoj svoje chodidla/sedací kosti vědomě se zemí, omyj se studenou vodou, zabubnuj si atd.)
2. použij techniku a nakonec
3. napočítej 10 věcí, které vidíš a mají stejnou barvu/texturu/nebo tvar.

Jana Ohanková

Pomáhám lidem spojit se s tím, co jim dodává energii, radost a klid do života, s jejich léčivými zdroji. Jsem autorkou projektu SÍLA LÉČIVÝCH ZDROJŮ, terapeutka craniosakralní biodynamiky a Somatic experiencing, učitelka jógy a Pilates. Můj příběh si můžete přečíst zde >>