Janiny dobroty – křup, křup

Janiny dobroty – křup, křup

Ráda mlsám a to docela dost. Máte to taky tak? Tak vás zvu na jednu SUPERMLSKU naší rodiny.

Mlsání může být samozřejmě i zdravé a chutné. Mlsat nemusíte jen sladkosti, ale i ‚slanosti‘ a ,hořkosti‘ i ‚kyselosti‘. Podle toho, na co máte chuť a jaký jste druh mlsouna. Já jsem především sladký mlsoun. A tak se snažím jíst hodně zásaditých věcí, abych moji kyselost trochu zmírnila. Myslím tu fyziologickou, vnitřní kyselost. (Emoční kyselost doma řešíme jinak 🙂  No a na stejné vlně sladkých mlsounů se veze samozřejmě i moje rodinka.

Pro mně je ale klíčové, abych svoji dobrotu připravila rychle a použila minimum ingrediencí a nádobí.

Jak mlsat chutně a přitom zdravě? Tady je můj první příspěvek.

Křupavé mandličky a jiné semínka

Toto je opravdu to nejlepší z naší domácí zahrádky. Křupavá semínka a oříšky zbožňují prostě všichni. Dávám je do mističky přídělem. Samozřejmě, všeho moc škodí.

Příprava:

  1. 1 až 2 balení oříšků nebo semínek propláchnete ve vodě. Řídím se velikosti své pánve. Semínka či ořechy nesmí ležet na sobě. (Můžete je namáčet i celou noc – zvýšíte jejich stravitelnost)WP_20160426_12_42_51_Pro
  2. ScedíteWP_20160426_12_43_33_Pro
  3. Dáte na teplou pánev a opékáte dle druhu semínek či ořechů do křupava. Upozornění: semínka ani ořechy nemíchejte. Každé semínko či oříšek začne křupat jindy.WP_20160426_12_44_14_Pro
  4. Servírujete! Dobrou chuť.WP_20160427_16_32_51_Pro

Nápady použití.

  • Oříšky dávám dětem ke svačině do školy (max 5ks).
  • Semínka přidávám na/do pomazánky, do salátů, do polévek apd.
  • Semínka s ovesnou kaší nebo jogurtem ke snídani nebo svačině.
  • Perfektní jsou ořechy (hlavně mandle) jako doping na výletě.

Zde si můžete přečíst, co které semínko či oříšek obsahuje a jak nám prospívá.

Předem se omlouvám všem, kteří jsou na tyto produkty alergičtí.

Budu na vás pamatovat v dalším svém příspěvku!

 

 

 

Jana Ohanková

Pomáhám lidem spojit se s tím, co jim dodává energii, radost a klid do života, s jejich léčivými zdroji.
Jsem autorkou projektu MOJE ZDROJOVNA, terapeutka craniosakralní biodynamiky a Somatic experiencing, učitelka jógy a Pilates.
Můj příběh si můžete přečíst zde >>
Close Menu